De oplossing voor als uw klant niet betaalt: Onze incassoprocedure.
Ook, of misschien vooral, in de huidige coronatijd komt u het tegen: Uw klant betaalt uw factuur niet. U levert bijvoorbeeld meubels, diensten, kantoorartikelen of bouwmaterialen, en u stuurt de factuur daarvoor met de betalingstermijn zoals u die hanteert. Als blijkt dat de klant ook na vele herinneringen, niet betaalt. Wat dan?
Incasseren is maatwerk.
Het beste is dat u meteen contact met ons opneemt. U hoeft niet eerst een incassobureau in te schakelen om de niet betalende klant aan te manen. Dat deel nemen wij ook voor onze rekening en mocht de klant daarna nog niet betalen dan kunnen wij meteen doorpakken. In overleg met u zoeken we naar de juiste oplossing, waaronder beslaglegging, faillissementsaanvraag en/of een dagvaarding.
Kosten
Als wij een wanbetaler sommeren tot betaling, vorderen we daarbij meteen de wettelijke incassokosten en rente. Bij een succesvolle aanmaning en incasso krijgt u uw factuur betaald en worden wij betaald uit de incassokosten en de rente. Uw wanbetaler betaalt dus de aan onze inschakeling verbonden kosten, niet u. Als de incasso niet leidt tot enige betaling bent slechts een bedrag van € 50,00 exclusief btw aan dossierkosten verschuldigd.
De voortgang kunt u volgen via ons Incassoportaal.
Geïnteresseerd?
Neem contact met ons op via incasso@esq.nl, onze website: www.esq-advocaten.nl, of bel ons op 0162-523033